På kun fem år har Marineservice gått fra å være en helt nyetablert og ukjent tilbyder av fritidsbåter til å ha firedoblet omsetningen sin. Gjennom tøffe perioder med mye usikkerhet i både markedet, og verden forøvrig, har de gjennom gode relasjoner bygget en kundegruppe, en merkevare og et rykte basert på gode verdier og lojalitet.
Eventyret som skulle etablere Marineservice som en av bransjens mest populære tilbydere av fritidsbåter til privatmarkedet, startet i beskjedne lokaler på Alnabru i Oslo. I dag har de en variert kundegruppe og har investert i nye, større lokaler på Skedsmokorset, med eget opplag i Nittedal.
Et enkelt båtliv for kunden
Allerede i 2016 var det klart for daglig leder i Marineservice, Thomas Edvardsen, at det var noe som manglet i markedet for fritidsbåter. Han la merke til at flere båteiere ble overlatt til seg selv etter kjøp av ny båt, uten at de nødvendigvis hadde en plan for verken vedlikehold eller opplag av båten utenom sesong.
Som båteier kan man gjerne kjenne seg igjen i kjølige høstkvelder nede ved brygga, med time etter time med puss og vask av båt etter endt sommersesong. I tillegg til tiden man legger ned er man også nødt til å finne lagringsplass for båten, noe ikke alle har verken plass eller anledning til.
– Hovedmålet vårt er å skape et enklere båtliv for kunden. Vi selger deg ikke bare en båt, vi tar vare på deg gjennom hele båtlivet ditt.
Dette ønsket Edvardsen å gjøre suksess med, og satt seg dermed ned for å lage en tjeneste for å ivareta kunden fra A til Å.
– Slik det er nå kommer kunden til oss og kjøper båten de ønsker, og vi leverer båten på vannet klar til bruk. Etter endt sesong henter vi båten, tar den opp, lagrer den til neste sesong og gjennomfører alt av vedlikehold båten trenger. Når neste sesong starter opp leverer vi den tilbake på vannet, klar til bruk.